сряда, 5 декември 2012 г.

"МАСТИЛЕНО СЪРЦЕ" - КОРНЕЛИЯ ФУНКЕ



Изключително много се радвам, че започвам точно с тази история.


Издадена е от Бард и тук е описанието за нея и малък откъс.


Попаднах на цитат от книгата и още тогава самата история "ми прозвуча познато като неясен спомен, който все се изплъзва" - думи, написани от самата авторка, част от книгата са и за мен я описват толкова добре. Намерих си я и започнах да чета...

"Когато разтвориш книгата, става като в театър: има завеса, ти я вдигаш и представлението започва."

 "Страниците многообещаващо прошумоляха!"

Приказно е всичко - Каприкорн (всяващият зло герой, за когото няма по-голямо удоволствие от това да плаши хората дотам, че коленете им да се разтреперват от ужас, който смята, че може просто да си вземе всичко, което иска, въпреки че не му принадлежи, все едно как, кога и къде), невестулката с рогца, Прашнопръстия, Фенолио (може би най-любимия ми герой тук), Елинор, която би продала душата си на дявола за подходящата книга, стига той да й я предложи и... Меги и сандъчето за любимите й книги - "Съкровищницата на Меги" - място, където се съхраняват стари спомени, напомня дома и място за нови преживявания... Мегий!!! = магическо.

Успявах до някоя страница да си водя записки, може би до момента, в който се сетих, че има и филм по нея. Установих, че не помня нищо от него (освен това, че Брендън Фрейзър е в ролята на Мо - и аз определено не си представям Мо така външно). Не бях стигнала и половината, когато историята ме погълна, потопих се изцяло и... стигнах последната страница.

От записките останаха само цитатите:

"Има книги, които трябва да се вкусват предпазливо, други могат да бъдат погълнати, но рядко се случва някои да бъдат сдъвкани и смлени напълно."

"... книгите трябва да тежат, защото побират целия свят."

"Почти чуваше как книгите й шепнат през полуотворената врата. Хиляди неизвестни истории обещаваха да й отворят хиляди врати към хиляди непознати светове. Изкушението беше прекалено силно."


"Малцина им понася да сменят своя свят. И двамата с теб знаем колко е прекрасно да се пъхнеш в някоя книга и да заживееш известно време там, но да изпаднеш от своята история и да дойдеш в нашия свят, изглежда, не е особено щастие."

"Лошото обещание не става по-добро от това, че го спазват. - цитира Фенолио. - Поне така пише в една от любимите ми книги."

P.S. Мисля с тези откъси да сложа точка.
Честит ден на книгата и авторското право - 23.04. Международен ден!!! И затова се радвам, че началото слагам с "Мастилено сърце" - книга за приказния свят на книгите!


1 коментар:

  1. Здравейте,
    От много време вече търся книгата "Мастилено сърце" и не мога да я намеря никъде.Бих бил много благодарен ако можете да ми дадете някаква информация от къде бих могъл да си я закупя.Ако вие имате екземпляр от книгата ,много бих се радвал ако ми позволите да го закупя.
    Много бих се радвал ако ми пишете лично съобщение по електронната поща ,имейла ми е " kamenist@abv.bg " бих оценил всякаква помощ,която бихте могли да ми предоставите .
    Предварителни благодарности :)

    ОтговорИзтриване